۲۸ آذر ۱۳۹۰، ۱۸:۰۸

نجفی تاکید کرد:

لزوم توسعه برنامه های فرهنگی در منطقه آزاد ارس/ تردد روزانه 5 هزار نفر از مرز جلفا

لزوم توسعه برنامه های فرهنگی در منطقه آزاد ارس/ تردد روزانه 5 هزار نفر از مرز جلفا

تبریز – خبرگزاری مهر: سرپرست سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به ضرورت توسعه فرهنگی در مناطق آزاد گفت: تردد بیش از پنج هزار نفر مسافر در روز از مرز جلفا در منطقه آزاد ارس لزوم توجه توسعه فرهنگی در این منطقه را دو چندان کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، صادق نجفی اظهار داشت: با همکاری متقابل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی و معاونت فرهنگی منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس از این پس کودکان و نوجوانان این منطقه شاهد برنامه های متنوعی در بخش های فرهنگی ادبی و هنری خواهند بود.

نجفی افزود: فعالیت های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در منطقه آزاد ارس می تواند کمک بزرگی در راستای توسعه فرهنگی و مقابله با فرهنگ های بیگانه باشد.

به گفته وی،  لازم است پس از انجام کار کارشناسی و بررسی راهکارهای مناسب جهت انجام برنامه های مختلف در حوزه کودک و نوجوان، برنامه های مشترک قابل اجرا به توافق رسیده و از توانمندیهای منطقه آزاد ارس در این راستا بهره گرفته شود.

همچنین حجت الاسلام الیاس ابراهیمی، مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی نیز با اشاره به اهمیت و ضرورت توسعه فعالیت های کانون در مناطق مرزی بر اجرای برنامه های مشترک تاکید کرد.

ابراهیمی گفت: فعالیت های فرهنگی در نقاط مرزی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و با همکاری منطقه آزاد ارس می توانیم جشنواره های کشوری و بین المللی را در این نقطه از کشور رواج دهیم.

وی افزود: فعالیت های کانون گسترده است و مناطق مرزی و نقاط دور افتاده و روستایی را در اولویت قرار خواهیم داد تا کودکان و نوجوانان این منطقه بتوانند از کتاب و دیگر محصولات فرهنگی کانون بیش از پیش بهره مند شوند.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی همچنین در راستای افزایش سطح فعالیت های فرهنگی هنری برای مخاطبان کودک و نوجوان تاکید کرد: فروشگاه سیار عرضه محصولات فرهنگی و کتاب در شهرهاو روستاهای مرزی منطقه و کافی نت ویژه کودکان و نوجوانان و مرکز تخصصی نجوم ایجاد و ارائه خدمات کند.

کد خبر 1487910

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha